Conditii de returnare a produselor

Conditii generale pentru returul produselor vandute de MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL

 

Denuntarea unilaterala a contractului (renuntarea la cumparare):

Consumatorul are dreptul sa notifice in scris comerciantul ca renunta la cumparare, fara penalitati si fara invocarea unui motiv, in termen de 14 zile calendaristice de la primirea produsului sau.

Conform legislatiei in vigoare, renuntarea la cumparare este aplicabila doar clientilor persoane fizice.
Prezenta clauza opereaza doar in cazul in care repunerea partilor in situatia anterioara este posibila.
In cazul in care in termenul de 14 de zile calendaristice de la data denuntarii contractului de catre cumparator, acesta din urma nu returneaza produsul, denuntarea unilaterala a contractului nu va opera.
Restituirea contravalorii produsului se va face in cel mult 14 de zile calendaristice de la data denuntarii contractului, de catre cumparator, in contul bancar al clientului. In cazul retururilor de marfa, costul de transport nu se returneaza.
Pentru comenzile achitate printr-un cont bancar, restituirea contravalorii produsului este posibila doar in acelasi cont din care s-a efectuat plata.
Aceasta clauza se aplica conf. OUG 34/2014, in cazul achizitionarii de produse din acest site folosind tehnicile de comunicare la distanta, aplicandu-se definitiile cuprinse in OUG 34/2014 art. 2 punctul 7.
In conformitate cu Directiva 2011/83/UE, punctul (47) din prezentare: pentru a stabili natura, caracteristicile si modul de functionare a bunurilor, consumatorul ar trebui sa le manuiasca si sa le inspecteze in acelasi mod in care i s-ar permite sa o faca intr-un magazin.

 

Cum trebuie sa se prezinte produsul returnat?

 

Produsul trebuie sa fie returnat in aceeasi stare in care a fost cumparat sau livrat si sa aiba toate componentele, accesoriile si eventualele cadouri de care a fost insotit, inclusiv manuale de utilizare sau certificate de garantie. Este bine de stiut de asemenea ca produsul returnat nu trebuie sa fie protejat de parole, coduri sau mijloace biometrice de autentificare. Asadar, asigura-te ca ai sters orice setari personalizate si ca ai dezactivat orice eventuale conturi pe care le-ai definit, inainte de a returna produsul la magazin sau de a-l preda curierului.

Daca ai acceptat produsul dupa ce l-ai cumparat, desi acesta prezenta diverse neconformitati si ni-l vei returna in aceeasi conditie, vom presupune ca neconformitatile au fost cauzate de tine. Pentru produsele cumparate de pe mitmag.ro care iti sunt livrate prin curier, iti oferim gratuit serviciul “Verificare Colet” tocmai pentru a evita astfel de neintelegeri.

Serviciul Verificare colet. Cum functioneaza?

 

In momentul in care curierul este la tine la usa sau la poarta, iti recomandam sa-i soliciti sa deschida coletul ca sa verifici ce contine. Te uiti in primul rand sa vezi daca in colet se gasesc produsele comandate. Apoi verifici starea in care acestea au ajuns la tine.Verificarea poate sa priveasca doar aspectul produselor. Ele trebuie sa se prezinte fara neconformitati vizibile (semne de folosire, zgarieturi, semne de lovire, lipsa accesorii etc.). Prin serviciul Verificare Colet nu se poate proba functionalitatea tehnica a produselor. Daca esti pe deplin multumit de cele constatate, accepti livrarea si ii semnezi curierului de primire. Ne confirmi astfel ca totul este in regula cu produsele din comanda ta. Este bine sa stii ca in cazul in care te razgandesti si apelezi la serviciul de retur, dar ne returnezi produsele cu diverse neconformitati, vom presupune ca acestea au fost cauzate de tine din moment ce ai acceptat livrarea initiala a coletului.In cazul in care observi neconformitati, ai tot dreptul sa refuzi primirea coletului. Curierul va completa un proces verbal de constatare, unde vor fi trecute motivele de refuz, tu il vei semna si asta este tot. Coletul ne va fi returnat, iar pentru tine aceasta operatiune este complet gratuita.Este bine sa stii ca livrarea unei comenzi poate fi acceptata sau refuzata doar integral. Astfel, in situatia in care sunt mai multe produse in comanda si doar de unul dintre ele nu esti pe deplin multumit, refuzul primirii acestuia implica returul intregii comenzi.

Ce se intampla dupa ce refuzi livrarea?

Depinde doar de tine. Iti putem livra un nou produs, daca acesta se mai afla in stoc, iar noua livrare va fi gratuita pentru tine. Sau iti putem restitui contravaloarea comenzii, daca ai achitat-o deja si nu-ti putem oferi un alt produs in locul celui refuzat. Te vom contacta de indata ce vom fi informati despre faptul ca ai refuzat livrarea unei comenzi si vom stabili impreuna cu tine pasii urmatori, in functie de optiunile disponibile si de ceea ce iti doresti.

 

NOTA! Serviciul “Verificare colet”, desi este gratuit, va trebui mentionat in comanda, altfel pachetul va pleca de la noi fara sa cerem la randul nostru acest serviciu firmei de curierat.

 

Conditii generale de retur:

  • Produsul returnat trebuie sa fie in aceeasi stare in care a fost livrat cu toate accesoriile si documentele care l-au insotit si in perfecta stare de functionare, avand in vedere menirea lui.
  • Daca produsul este returnat cu valoarea diminuata, ca urmare a utilizarii corespunzatoare (uzura) sau necorespunzatoare, putem solicita plata valorii necesare pentru readucerea produsului in stadiul initial. In acest caz se va procesa cererea de retur cu aplicarea procedurii de diminuare a valorii produsului iar decizia va fi comunicata in baza unei constatari estetice si tehnice a produsului returnat.
  • Returul va fi acceptat doar daca clientul plateste diminuarea valorii, respectiv contravaloarea aducerii produsului la starea initiala.
  • Produsele se pot returna doar prin intermediul unui serviciu de curierat rapid doar prin modalitatea aleasa de Vanzator (MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL). Exclus servicul Postal.
  • Retur prin curier: va rugam sa bifati intotdeauna optiunea “Deschidere colet la livrare“. In lipsa optiunii de verificarare la livrare, ne rezervam dreptul de a refuza returul.
  • Costul transportului produselor returnate, revine in totalitate in responsabilitatea clientului, MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL nu poate fi facuta raspunzatoare pentru deteriorarea sau pierderea coletului.
  • Ne rezervam dreptul de a nu accepta pentru retur produsele care prezinta modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi, socuri sau alte semne de uzura, cat si cele care au dezlipite sau prezinta incercari de dezlipire a etichetelor de tip sigiliu, inclusiv produsele care au etichetele de tip sigiliu intr-o stare deteriorata. In acest sens este strict responsabilitatea Clientului ca a etichetele sigiliu, sau cele care prezinta serii de marcare a produsului sa se afle intr-o perfecta stare.
  • Daca produsul este returnat intr-o stare in care nu mai poate fi vandut ca si nou, de exemplu produse care se livreaza in blistere sigilate, ne rezervam dreptul de a solicita o taxa pentru readucerea in stadiul initial (daca este posibil) sau pentru a acoperi diferenta de pret rezultata din vanzarea produsului ca second-hand, insa aceasta nu poate fi mai mica de 20% din valoarea de achizitie.
  • In cazul in care produsul returnat a fost achizitionat intr-o perioada promotionala insotit de alt produs cadou, se returneaza si cadoul aferent produsului de baza, care face obiectul returului.
  • In cazul in care produsul returnat a fost achizitionat intr-o perioada insotit de cupon valoric cadou, iar valoarea cuponului a fost transformata in discount si consumata la o alta comanda ulterioara, valoarea cuponului consumat se va retine cumparatorului din valoarea produsului returnat.
  • Returnarea produselor este o facilitate acordata doar persoanelor fizice.
  • Pentru camerele foto numarul maxim de cadre foto (declansari) sau de ridicari ale oglinzii ( pentru filmare) alocat pentru testarea si verificarea produsului este de 300 de cadre iar pentru camerele video, numarul orelor de functionare este de maxim 2 ore..
  • Pentru camerele foto, daca produsul este returnat cu valoarea diminuata, ca urmare a utilizarii intre 150-300 de cadre,  se va procesa cererea de retur cu aplicarea procedurii de diminuare a valorii produsului in cuantum de 15% din valoarea produslui.
  • Pentru camerele foto, daca produsul este returnat cu valoarea diminuata, ca urmare a utilizarii peste 300  de cadre,  se va procesa cererea de retur cu aplicarea procedurii de diminuare a valorii produsului in cuantum de 25% din valoarea produslui.
  • Pentru camerele video, daca produsul este returnat cu valoarea diminuata, ca urmare a utilizarii intre  2-10 ore,  se va procesa cererea de retur cu aplicarea procedurii de diminuare a valorii produsului in cuantum de 15% din valoarea produslui.
  • Pentru camerele video, daca produsul este returnat cu valoarea diminuata, ca urmare a utilizarii intre  10-25 ore,  se va procesa cererea de retur cu aplicarea procedurii de diminuare a valorii produsului in cuantum de 25% din valoarea produslui.

 

Exceptie de la renuntare:

 

  • Produsele achizitionate de persoane juridice;
  • Produse ce au suferit modificari fizice, lovituri, ciobiri, zgarieturi etc. sau care au dezlipite sau prezinta tentative de dezlipire a etichetelor de tip sigiliu;
  • Produsele aduse pe comanda speciala (cu Precomanda).
  • Produsele executate dupa specificatiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum si produsele care prin natura lor, nu pot fi returnate(baterii, tonere acumulatori etc.);
  • Produsele consumabile sau care se pot degrada ori deteriora rapid.
  • Produse de tipul: solutii de curatat,  acumulatori reincarcabili, lampi, becuri, baterii, fundaluri hartie, carduri de memorie, carti, software.

Termenul de reclamare a unei neconformitati este de 48 ore de la data achizitiei. Orice sesizare ulterioara, va fi procesata conform prevederilor garantiei. Pentru coletele care prezinta deteriorari vizibile ale amabalajului la livrarea prin curier, va recomandam sa refuzati primirea lor. Pentru a se evita neintelegerile, coletul va fi filmat si fotografiat (cu o rezolutie minima de 1920×1080 pixeli si cu o calitate a imaginii din care sa reiasa clar deteriorarea ambalajului, pungii etc.) si se va intocmi impreuna cu reprezentantul firmei de curierat un proces verbal in care se va specifica starea coletului..

  • Daca toate conditiile de mai sus sunt indeplinite, trebuie doar sa sigilati coletul si sa-l predati curierului pe care Dumneavoastra l-ati ales pentru a expedia coletul catre MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL.
  • Nu uitati sa ne furnizati contul bancar (IBAN) in care doriti sa va restituim contravaloarea produsului returnat.
  • IBAN-ul trebuie sa contina 24 de caractere (cifre si litere) si sa fie exprimat in RON;
  • In cazul in care ati achitat produsul online, prin card bancar, va vom restitui suma aferenta produsului returnat in acelasi cont bancar din care ati efectuat plata.

 

Pentru informatii suplimentare privind returnarea produselor ne puteti contacta la numarul de telefon 0733147777 in timpul orelor de program sau ne puteti scrie la adresa de e-mail  office@mitmag.ro.
MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL poate refuza colaborarea cu consumatorii care au abuzat de dreptul de a renunta la cumparare. Notificarea acestora se va face anterior impunerii restrictiilor privind vanzarea de produse sau servicii. Aceste conditii de retur pot fi modificate fara o notificare prealabila.

 

NOTA!

In cazul in care unul din reprezentantii sau colaboratorii MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL are suspiciuni legate de faptul ca un Client doreste returnarea unui produs sau a mai multor produse, ce spre exemplu, dar fara a se limita la acest lucru, este posibil sa nu fi fost achizitionate de la MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL, sau sa fie produse mai vechi pe care Clientul incearca in mod fraudulos sa le schimbe ori sa i se returneze contravaloarea, atunci in mod obligatoriu returnarea produsului, sau a produselor dupa caz, se va face prin semnarea de catre Client a unei declaratii pe proprie raspundere si doar in prezenta unui organ competent a Statului (Politie, Notar Public etc.) de pe raza sediului MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL, pentru ca ulterior sa poata deveni probe in cazul unei eventuale anchete sau sa fie supuse unor teste tehnice, Clientul dandu-si expres acordul asupra acestui lucru in momentul cumpararii produsului. De asemenea aceasta procedura se aplica si in cazul in care clientul declara ca a primit produsul/produsele desigilate sau cu urme clare de rupere/distrugere, ca de exemplu, dar fara a se limita la asta: pungi sau cuti cu sigla firmei de curierat rapid, ce au fost desigilate; colete ce prezinta urme clare de rupere/desigilare etc. sau in cazul in care Clientul declara, in termenul stabilit (48 ore de la data achizitiei) ca produsul nu functioneaza. Aceasta procedura se aplica doar la cererea reprezentantilor Vanzatorului ( MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL ).
Motivul acestei note este ca din cauza numarului mare de tentative de inselaciune, fraude etc cauzate de astfel de clienti, MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL trebuie sa-si ia masuri suplimentare de protectie impotriva unor astfel de practici mai putin oneste.

 

Procedura de returnare:

In cazul in care doriti sa returnati un produs si ati verificat conditiile de eligibilitate de mai sus, va rugam sa completati si sa trimiteti un formular de retur pe adresa office@mitmag.ro
Prin trimiterea acestui formular, clientul declara ca a inteles si este de acord cu conditiile de retur.

 

Definitii ale prezentului document:

 

VANZATOR/COMERCIANT : MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL, CUI: RO45039280, Nr. Reg. Com.: J40/17402/2021. Adresa: 
Bd-ul Mihail Kogălniceanu, nr. 49, scara B, ap. 66, sector 5, cod postal 050104, Bucuresti, Romania
CLIENT / CUMPARATOR: Orice persoana fizica sau persoana juridica care plaseaza o comanda in magazinul online mitmag.ro si care a acceptat termenii si conditiile prezentului contract la distanta.

 

Va multumim!