Servicii / Service si garantii

Produsele comercializate de MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL beneficiaza de garantie in conditiile legilor din Romania: Legea nr. 296/2004 privind Codul Consumului, modificata prin Legea nr. 161/2010 si Legea nr. 449/2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora, modificata si completata prin Ordonanta nr. 9/2016.

Garantia legala de conformitate: Se refera la protectia juridica a consumatorului rezultata prin efectul legii în raport cu lipsa de conformitate, reprezentand obligatia legala a vanzatorului fata de consumator ca, fara solicitarea unor costuri suplimentare sa aduca produsul la conformitate, incluzand restituirea pretului platit de consumator, repararea sau inlocuirea produsului, daca acesta nu corespunde cu specificatiile pe care el s-a angajat ca le vinde sau în publicitatea aferenta.

Durata garantiei pentru persoanele fizice este 2 ani cu exceptia produselor a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani (ex: baterii, acumulatori etc.). Aceasta garantie este independenta de garantia legala (tehnica, comerciala) si nu face obiectul defectiunilor tehnice. Chiar daca sunt considerate produse consumabile, MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL, acorda totusi garantie produselor tip acumulator marca Patona, dupa cum urmeaza: toti acumulatorii Patona Standard si Premium beneficiaza de garantie pe durata a 6 luni; acumulatorii Patona Platinum si Protect beneficiaza de o garantie de 12 luni; iar acumulatorii Patona Berenstargh beneficiaza de o garantie de 24 de luni. In plus, scaderea treptata a capacitatii acumulatorului este o rezultanta a utilizarii acestuia si nu poate fi acoperita de garantie. Orice alt acumulator vandut de MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL are o garantie de 6 luni.

Persoanele juridice NU beneficiaza de garantie, dar se aplica cateva exceptii dupa cum urmeaza:

  • 30 de zile durata de garantie pentru baterii si acumulatori;
  • 6 luni durata de garantie pentru aparatele si obiectivele foto;

Raspunderea vanzatorului privind garantia legala de conformitate, potrivit prevederilor art. 9-14 din Legea nr. 449/2003, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului. Pentru produsele a caror durata medie de utilizare este mai mica de 2 ani, acest termen se va reduce la durata medie de utilizare.

In temeiul art. 17 din Legea nr. 449/2003, consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de doua luni de la data la care a constatat-o. Sanctiunea nerespectarii acestei obligatii consta in decaderea consumatorului din dreptul de a mai putea solicita remedierea lipsei de conformitate.

In primele 6 luni de la cumparare, consumatorul nu trebuie sa dovedeasca neconformitatea, deoarece se considera ca a existat la data cumpararii. Pentru perioada de la 6 luni la 2 ani, lipsa conformitatii va trebui dovedita de consumator

Garantia comerciala : Asa cum este definita de Ordonanta nr. 9/2016, este orice angajament asumat de vanzator fata de consumator, fara solicitarea unor costuri suplimentare, de restituire a pretului platit de consumator, de reparare sau de inlocuire a produsului cumparat, in cazul in care acesta nu corespunde conditiilor enuntate in declaratiile referitoare la garantie sau in publicitatea aferenta. Se adreseaza consumatorilor si poate fi diferita pentru diverse loturi de produse in functie de existenta sau nu a unor promotii si este oferita de producator, distribuitor sau vanzator in conditiile specificate în declaratiile referitoare la garantie si in publicitatea aferenta fiecarui produs.

In cazul extinderilor de garantie conditionate de inscrierea pe site intr-o perioada de timp limitata, sarcina probei revine cumparatorului. Deasemenea pentru a beneficia de garantia comerciala consumatorul are in sarcina sa detina documentele  ( factura, bon si certificat de garantie) din care sa reiasa clar datele de identificare ale produsului si durata clara a garantiei comerciale oferite, in caz contrar se pierde dreptul la aceasta garantie.

Garantia legala (tehnica): Se acorda in baza Certificatului de garantie emis pe baza garantiei comerciale, trebuie sa precizeze elementele de identificare a produsului, termenul de garantie, durata medie de utilizare, modalitatile de asigurare a garantiei – intretinere, reparare, inlocuire si termenul de realizare a acestora, denumirea si adresa vanzatorului sau ale unitatii specializate de service. In cazul Certificatelor de garantie emise de producator sau importator in care unitatile de service sunt precizate explicit, produsele defecte pot fi trimise sau predate de client la centrul de service indicat in certificat pentru acordarea garantiei.

CONDITIILE ACORDARII GARANTIEI

  • Clientul trebuie sa prezinte certificatul de garantie completat corect, cu data achizitiei , stampilat si semnat impreuna cu factura sau bonul fiscal (Tinem sa mentionam ca unele produse beneficiaza de garantie doar in baza acturii sau a bonului fiscal).
  • Descrierea detaliata a defectului produsului.
  • Datele dvs de contact: nume, prenume, telefon,mail, pentru a putea fi informat despre stadiul reparatiei.

In cazul neprezentarii documentelor de mai sus, MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL, nu poate asigura service-ul gratuit.

In cazul solicitarii nejustificate de acordare a garantiei, consumatorului i se va solicita contravaloarea manoperei de investigare, cuprinsa intre 90-150 lei.

EXCLUDERI DE LA GARANTIE

  • Orice modificare adusa produsului pentru imbunatatirea sa, fara aprobarea scrisa a producatorului sau vanzatorului
  • Utilizare fara intretinerea periodica necesara si reparatia sau inlocuirea de componente uzate, deteriorate, in urma unei utilizari normale. (exemplu: cauciucuri largite, praf pe senzor, calibrare, centrare optica).
  • Defectele fizice produse in urma socurilor mecanice/termice (sparturi, zgarieturi, crapaturi, arsuri, deformari etc)
  • Garantia nu acopera cazurile in care etichetele, insemnele si sigiliile producatorului sau ale Vanzatorului (MITMAG PHOTO VIDEO STORE SRL) nu sunt prezente sau prezinta stersaturi, modificari, dezlipiri sau alte urme de interventie.
  • Garantia nu acopera patrunderea de lichide sau corpuri straine, in produs.

CONDITII DE AMBALARE IN CAZUL TRIMITERII IN SERVICE

  • Produsele se expediaza ambalate astfel incat sa fie protejate impotriva deteriorarilor mecanice din timpul transportului, care pot afecta starea produsului.Se recomanda ambalarea in folie protectoare , cutie de carton si alte materiale care sa protejeze produsul cat mai bine.
  • Pe colet trebuie mentionat: Numarul cererii RMA, in atentia Departamentului Service.
  • In colet trebuie pus certificatul de garantie, cu datele de identificare corecte ale produsului, insotit de o copie a actului fiscal.

Va rugam sa ambalati produsul cat mai bine, pentru a evita eventualele deteriorari ale produsului din timpul transportului.